Powrót do góry

Jesień zachwyca nie tylko złotymi liśćmi, ale także tym, co kryje się pomiędzy nimi. Urocze, mięsiste, fioletowe owoce śliwy idealnie nadają się jako elementy pysznych ciast. Poznaj dwa szybkie i proste przepisy na poobiednie przekąski, które bez problemu przygotujesz w swoim domu.

Jak szybko i prosto przygotować lukier?

Przedstawiamy niezawodny przepis na lukier. Do jego przygotowania będziesz potrzebować szklankę cukru pudru i łyżkę soku z cytryny. Cukier puder należy przesiać przez sito wprost do miski. W tym kroku dodaje się do niego łyżkę soku z cytryny, a następnie całość utrzeć aż do uzyskania jednolitej masy. Gotowe! Tak przygotowanym lukrem można ozdabiać muffiny, ciastka i ciasteczka, ale też desery przygotowane na bazie śliwek. Słodki smak będzie idealnie przełamywać kwaśność owoców.

przepisy na śliwki

Poznaj 2 najciekawsze przepisy na desery ze śliwkami

Poznaj przepisy kucharzy z całego świata na słodkie przekąski ze śliwkami. Pierwszy z nich to śliwki zapiekane pod chrupiącą kruszonką. Do przygotowania deseru potrzebna jest mąka w typie 450 (150 g), jajko, masło (100 g), cukier (100 g), szczypta soli oraz śliwki (750 g). Niezbędne będzie też posiadanie żaroodpornych płaskich naczyń do zapiekania. Mąkę, cukier i masło należy wymieszać w malakserze. Następnie tak przygotowaną masę przełożyć do miseczki i umieścić w lodówce do schłodzenia. Umyte i pozbawione pestek śliwki należy przedzielić na ćwiartki i ułożyć na spodzie kokilek. Na to należy nałożyć schłodzone ciasto, a na górę dać kruszonkę. Następnie całość umieścić w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza (z górnym i dolnym grzaniem) na 15-20 minut. I gotowe!

Drugim przepisem na deser ze śliwkami, który jesienią zdecydowanie warto wypróbować w swoim domu, jest śliwkowiec. Przygotowanie ciasta zajmuje zaledwie kilka minut, dlatego jest idealne do zrobienia wtedy, gdy z niespodziewaną wizytą przyjdą do Ciebie goście. Śliwki należy wypestkować i podzielić na ćwiartki, a następnie posypać cukrem. 100 gramów masła, 100 gramów cukru brązowego, 160 gramów mąki i 60 gramów płatków owsianych wymieszać w Thermomixie. Na blachę, na której zostały wcześniej ułożone śliwki, należy wysypać zawartość pojemnika. Tak przygotowany deser ląduje w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza.

Poznaj prozdrowotne właściwości śliwek

Śliwki w diecie - dlaczego warto je spożywać? Przede wszystkim z uwagi na regulację cyklu wypróżnień. Nie oznacza to jednak, że nie można upatrywać w nich również innych zalet. Suszone śliwki obfitują w błonnik, dający uczucie sytości, ale też w sorbitol – naturalny cukier korzystnie wpływający na perystaltykę jelit. Poza tym śliwki są cennym źródłem przeciwutleniaczy, spowalniających procesy starzenia organizmu. Mają one więcej antyoksydantów niż jagody. Suszone owoce obfitują w mangan i żelazo, wspierające organizm w walce z wolnymi rodnikami. Ponadto śliwki są bogatym źródłem witaminy A, poprawiającej ostrość widzenia. Ich regularne spożywanie zmniejsza ryzyko wystąpienia zaćmy, zwyrodnienia plamki żółtej i ślepoty nocnej. Śliwki dostarczają też sporej dawki potasu, którego często brakuje kobietom po okresie menopauzy.

Opinie użytkowników (0)

ZALOGUJ SIĘ lub ZAREJESTRUJ SIĘ aby dodawać komentarz

Prosimy, podziel się z nami swoją opinią - dzięki temu będziemy mogli udoskonalać to co robimy :) Dziękujemy!